lørdag 22. oktober 2016

Julekort i brunt, gyllent og off withe med mønsterark fra Kort og Godt.


 Nå er Julekortene til frelsesarmeen levert. Likevel sitter jeg her å lager flere julekort..
Jeg har levete ca 40 kort men det synes ikke en gang at det har minket i jule stashet
eller papirbunken. Jeg tror neppe jeg kommer til å trenge mer jule kort stasj noen sinne.
Så da kan jeg jo bare bruke lit tid på å av klimatisere meg før jeg pakker julekassa vekk.
 

  Her har jeg laget et Z fold kort. Det ligger maler på nettet. Mitt er 18x18
og skrådd ned til 5 cm. Det vil si at kortet (uten snøfnugg som stikker it ut
 er ca 6 cm bredt.

 
Mange maler er op til ca 10 sm brede men jeg liker at de
 blir litt smale og elegante. 4 cm til i bredde synes jeg fort blir litt klumpete
og at hellingen da blir mye slakere og mindre effektfull. men smak og behag..
 


Det er et snøfnugg på hver brett.  Det midterste er fra samme ark som på
 fremsiden de to andre av mønstret velum. Hehe ..jeg klønet lit før jeg
        skjønte at første og siste snøfnugg må overlappe på baksiden hvis kortet
 skal kunne lukkes.

 
 


Langs begge skråkanter har jeg limt på gyllent silkebånd fra Kort og godt med
 God jul. De hvite hjertene re samme off withe embossede snøkrystall kartong
 som kort basen.
 
 
Jeg har repetert farger og mønster på de forskjellige brettene på
fremsiden alle har noe av mønsterarket og av den off withe kartongen.
 
 
Her er kortet nesten lukket igjen. Da synes jeg det ser smalt og fint ut.
Skrivefeltet på dette kortet blir heller ikke så stort.  (fordel for de av oss som
ikke har så meget annet en God Jul å meddele.)
 
 
Siden snøfnuggene dekker baksiden når kortet er lukket har jeg bare limt på
 mønsterark uten mer pynt på de to nederste brettene. det øverste delen er skrivefeltet. 
 

 
 
Produktliste:
Off withe kartong: ukjent produsent.
Alle mønsterark fra Kort og Godt.
Gyllen velum ukjent produsent.
Silkebånd med tekst fra Kort og Godt.
Blader og deler av perleranke fra Kort og Godt.
metall stjerne fra Korthobby.
Enamel dotsog bling fra Panduro.
Hjerte og snøfnugg dies fra Ebay.
Gyllent papir fra reklame blokk.
Mathia blomster fra Hobbykunst.
Engle dies ukjent produsent.
 
 
Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:

 
 



 





 







1 kommentar:

  1. Stunning card, love your colours and the snowflakes.
    Thanks for joining us over at CRAFT for our Christmas Challenge. Hope to see you again good luck.
    Jean DT xxxxxxx

    SvarSlett