søndag 19. mars 2017

Et kort i gult og hvitt og gull.



I dag skulle jeg egentlig poste et bryllupskort. Men det kortet har jeg slitt med i to døgn uten å få det til så da får det ligge i skammekroken mens jeg poster et vårlig og enkelt lite kort som ikke gjorde noen motstand:) Jeg blir glad av gult! Har hørt rykter om at en del mennesker og liknende synes det er en ubehagelig farge. Merkelig påfunn...Jeg velger å ikke bry meg noe om det så di som ikke liker gult kan stille, rolig og i ordnede former ramle av lasset her:)


Dette hvite båndet med gule blomster og gull broderi  fant jeg i fjor da
vi var på ferie i Croatia. Jeg har hatt med litt kort stæsj derfra men det
er vanskelig å finne hobby butikker. Når man går på museene der så
finner man fort ut at det ikke er fordi Croatene ikke er kreative! Men
med så høy arbeidsledighet og økende fattigdom så er nok dyre hobbyer
noe man må nedprioritere. Det kan få en bortskjemt drittunge født
på toppen av en oljebrønn i Norge til å tenke litt over eget forbruk.


Disse perlesnorene synes jeg er så fine men utrolig vanskelige å feste.
De vrir og vrenger på seg og lever sitt eget liv. Her kunne Jeg bruke
klemmer siden den er på kanten. Men vist den skal være rundtomkring
på en blomster bukett ell. så sliter jeg litt:)



Jeg har fått ny blad /svirl diese. Synes både den og hjertet pynter så mye i
seg selv at de kommer best til sin rett med bare noen få blomster og perler
som selskap. Jeg har latt være å bruke tekst på kortet. siden det er så enkelt
men likevel pyntet med gull og perler så tenkte jeg man kunne bruke det til
hvilken som helst anledning.  Det er greit å ha noen kort liggende som
ikke har en forutbestemt skjebne:)


Enkelt pyntet innside med samme hjerte son på fremsiden og et
skrivefelt der jeg har limt inn rammen slik at man skriver rett på kortet.

Produktliste:
Lys og mellomgul Bazzil.
Hvitt panel fra reklameblokk.
Gull glitterark fra Rayher.
Bånd fra Croatia.
Perlerad fra Live and Love Craft.
Ramme dies fra Papirdesign.
Mathia roser fra Hobbykunst.
Åpen blomst fra Prima.
Annet fra Ebay.


Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:
Scrappegarasjen. Monokromatisk.
Really reasonable ribbon. Spring/easter with ribbon or trim.
Noor! Design. Spring.
Fussy and Fancy. Springtime.
Daisi Chain. Make it feminin.
Citty Crafters. Spring is around the corner.
Love To Scrap Challenge Blog. ATG
Love To Craft Challange Blog. ATG
Inky Chicks. Flowers
Word Art Wednesday.ATG.



6 kommentarer:

  1. What a sweet and lovely card for our challenge! Thanks so much for playing along at CCCB!!

    SvarSlett
  2. Elegant. sweet and perfect for a lovely spring card. Thanks so much for joining us at CCCB!

    SvarSlett
  3. Beautiful and elegant card! Thanks for joining us at Love to Craft! Challenge Blog
    Tina dt

    SvarSlett
  4. Stunning card, love the embroidery and beads you have used. Thanks for sharing with us at Love To Craft. Pippa DT

    SvarSlett
  5. Lekkert!
    Takk for at du deltar på scrappagarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  6. Kjempelekkert kort!! Jeg er enig med deg, bare digger gult!!
    Takk for at du er med på utf vår hos Scrappegarasjen!
    klem, DT Synnøve

    SvarSlett