tirsdag 20. september 2016

bruke dieser på bilder.

 
Dette bildet tok jeg i sommer i en skråning i dyreparken.
Det var en deilig sensommerdag sammen med min lillebror
og hans herlige lille gutt på snart to år. Så det er et fantastisk
 sommerminne!
 
 
Jeg synes fargene er så herlige og det var nok den lilla rakkaren
som strekker seg over en meter opp mot sola i fri livsutfoldelse som
fanget øyet mitt.
 

Jeg synes de ovale diesene med sting på er så fine. Jeg har aldri
 brukt dieser på bilder før. Jeg har vel ikke brukt egne bilder i det hele tatt
men begge deler frister til gjentagelse.
 
 
Jeg ville fremheve den lilla blomsten litt og har stanset ut en lilla oval i samme
 størrelse som bildet og forskjøvet den litt så bare sømmen kommer fram.
 
 
For å få med mest mulig av bildet brukte jeg enden på den langsiden jeg hadde
lagt disen på sånn at bildet  faktisk er helt hvis man ser nøye etter.
 
 
 Forsiden er holdt så enkel med bare paneler og bildet at
jeg syntes det passet å ta opp igjen fargene på kartongen og
punche ut disse tredimensjonale sommerfuglene til pynt.
 

 

Inni kortet har jeg brukt de minste diesene og siste bit av bildet
 til å lage en skjult pengelomme.
 


På den andre siden er det skrivefelt så har jeg brukt en sommerlig
sykkel dies til å pynte med.(da slipper jeg å skrive så mye)
 

 
Jeg tok flere bilder så nå skal jeg sannelig lage flere kort av dem.
Et blomsterkort kan man jo bruke til det meste:)




 
 Produktliste:
Bilde tatt med telefon og printet på fotopapir fra Chlas Ohlsen.
Gul og grønn Bazzil.
Grønt spraglete ark og lilla ark fra Panduro.
Sommerfugl puncher fra Martha Stuart.
Sykkel dies fra Ebay.
 
Med dette kortet deltar jeg i disse utfordringene:
 
 



4 kommentarer:

  1. Herlig kort og nydelig blomstereng! Liker de flotte fargene veldig godt, og også at du har tatt med bildet på innsiden til pengelomme.
    Takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappiness.
    Klem, DT Helga <3

    SvarSlett
  2. Veldig stilig effekt med bilde på fremsiden. Nydelige farger.
    Tusen takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  3. For et herlig, sommerlig kort. Så flott bruk av bilde på fremsiden <3
    Takker for din deltagelse på utfordringen hos Scrappiness, og håper du blir med på flere :)

    SvarSlett
  4. Nydelig sommerkort du har lagd, blir så glad av så spreke farger:) Takk for at du leker med oss hos Scrappiness. Klem Lone

    SvarSlett