lørdag 14. januar 2017

Lorem ipsum


For et par dager siden fikk jeg en koselig pakke med Kort og Godt
produkter fra en utfordring hos Nordsalten hobbyklubb. Det var perler
og hjerter, bryllups stempler og mer til. Jeg har ikke så mange
stempler og ny pynt er alltid stas. Det morsomste var en stempelplate
med Loerm ipsum:) Altså en tøyse tekst! les under bildene hva Wikipedia sier.


Her har jeg brukt tekst plata som bakgrunn på et bryllupskort.
Og jeg kommer helt sikkert til å bruke den istedenfor ekle
konfirmasjons dikt:)


Dette kortet er til et vinterbryllup der det skal pyntes med isblått og hvitt.
det som ser ut som et mønsterark er papp plata som lå bak noen perlegrener
fra Kort og Godt.
 Siden det er vinterbryllup har jeg brukt de blå vinter fargene som skal
være gjennomgangs tema i bordpynt osv. Så har jeg lagt noen snøkrystaller
under blomstene.Den store sløyfa er et bånd som pakken fra Nordsalten
hobbyklubb var pyntet med:)




Over deler av tekststempelet har jeg brukt en stensil med hjerter.
Jeg får ikke helt dreisen på stempler og stensiler osv. Men noen
ganger må man jo bare leke seg litt lell.




Inni kortet er det et skrivefelt og så har jeg pyntet litt med å ta opp
igjen fargene og litt av pynten fra forsiden for å få lit sammenheng i
fremside og innside.

 Jeg ble ganske nysgjerrig på om det sitter en person på Kort og godt
som har bra humor eller om dette stempelet ble tilfeldig til:) Jeg måtte
selvsagt undersøke hva teksten var før jeg brukte den, jeg var redd det var
en klissete kjærlighets suppe, så da jeg fant ut hva det var lo jeg godt!





Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Hopp til: navigasjon, søk   
Lorem ipsum er opprinnelig et lettere redigert utdrag fra De finibus bonorum et malorum (Om det høyeste mål for godt og ondt) av Cicero. Opprinnelig begynte avsnittet: Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit («Ingen liker smerte for smertens skyld, eller søker den og ønsker den, bare fordi den er smerte…») .
Lorem ipsum brukes som fylltekst i grafisk design og sideombrekking for å demonstrere det grafiske utseende før den endelige teksten er klargjort. Denne bruken betegnes som greeking. Lipsum er også hyppig benyttet for å demonstrere skriftsnitt innen typografien. Siden betydningen av teksten er uforståelig for de fleste, egner den seg godt, fordi man har påvist at man blir påvirket av innholdet i teksten når man skal se på skriftsnitt eller design. Samtidig gir den en mer naturlig fordeling av ordlengder og tegnbruk enn dersom man fyller avsnittene med svada-tekst.

Produktliste:
Hvit Bazzil.
Glitterark fra Rayher.
Blå ark fra reklameblokk.
Mønster panel, hjerte perler og tekst stempel fra Kort og Godt.
Hjerte doily fra Hekla og strikka.
Brudepar, doily og snøkeystall diser fra Ebay.
Ramme dies og gratulerer dies fra Papirdesign.
Blonde og perlesnor fra Live and Love Crafts.
Blomster fra Storryteller.
Arcival stempelsverte.
Stensil fra Panduro.
Tekstur paste og stensil maling fra Croatia.

Med dette kortet deltar jeg i disse utfordringene:
Scrapp From Your Heart. Vinter uten Jul.
KaBoks. Romantikk.


13 kommentarer:

  1. Your card is beautiful. Thanks so much for stopping by to share in our challenge.
    Blessings to you,
    Karen
    Really Reasonable Ribbon

    SvarSlett
    Svar
    1. I'd love to have you come play along with us also at Word Art Wednesday. Your lovely art would be a welcome addition to our challenges.
      Karen
      www.wordartwednesday.blogspot.com

      Slett
  2. Nydelig kort til brudeparet, takk for at du scrapper med oss i kaBoks, DT Bente:)

    SvarSlett
  3. Så sødt et bryllupskort med vinterstemning. Virkelig flot closter med snefnug og blomster i kølige farver.

    1000 tak for at du deltager i vores udfordring på Scrap From Your Heart.

    Jytte, DT.

    SvarSlett
  4. Beautiful card!! Thank you for joining us at Really Reasonable Ribbon this week!
    hugs
    Cheryl

    SvarSlett
  5. Nydelig kort. Tusen takk for at du deltar hos Hjerteboden. DT Veronique

    SvarSlett
  6. Flott kort, og godt du leker deg. Vi skal aldri være redde for og leke med produktene vi har, for det er jo det som gjør at vi utvikler oss. Og ja teksten er egentlig en morsom greie, jeg driver jo med grafikk så jeg støter på Lorem Ipsum hele tiden ;-) Synes du virkelig har klart og holde sammenhengen igjennom hele kortet, og tenker det er et heldig brudepar som får dette.
    Tusen takk for at du scrapper med oss i kaBoks :-)

    SvarSlett
  7. Så vakkert kort!! :-)
    Takk for at du deltar hos Papirplaneten :-)
    DT-Gry

    SvarSlett
  8. Sikke et smukt og romantisk kort fyldt med flotte detaljer.
    1000 tak for din deltagelse i KaBoks udfordringen.
    Mvh DT Gitte

    SvarSlett
  9. Et herlig kort i fine farger, liker måten du har brukt teksten på.
    Takk for at du deltar hos Papirlosjen - DT Anita

    SvarSlett
  10. Slik er det når en er med i flere team, og i tillegg er veldig treg av seg. Da kommer kommentarene etter hverandre her. Kortet er forsatt nydelig. Takk for at du deltar hos Papirplaneten.- DT Anita

    SvarSlett
  11. Flott kort. Tusen takk for at du deltar i Papirlosjen sin Januar utfordring :-) Klem DT-Elisabeth

    SvarSlett
  12. Kjempeflott kort. Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring. DT - Ovedia Therese

    SvarSlett