tirsdag 21. mars 2017

Kjønnsnøytralt konfirmasjonskort?...


Jeg skulle lage et konfirmasjonskort til en gutt som er glad i friluftsliv, fiske, menighetsarbeid, fotball og data..... Jeg har store problemer med å se hvordan det kan kombineres på et kort uten å bli direkte usmakelig. Derfor gikk jeg for et "friskt non figurativt" kort. Min mann (som har rollen som rasjonell voksenperson her i huset) sa kontant: det der er ikke et gutte kort! Det er jo perlerader på.
Jeg protesterte iherdig å forklarte at det er dotter, ikke perler! Språk filosofen himlet med øynene og gikk tilbake til puslespillet sitt....


Jeg har en liten forkjærlighet for Staffeli kort. Denne varianten
kom jeg på ved et uhell da diesen skled litt:)


DOTTER! to og to under hverandre.. ikke perlerader.. DOTTER!


Sokkelen som holder kortet åpent er hul under til en pengegave.
Sånn ser kortet ut når det er lukket.


Ikke gutte kort fordi det er dotter på... og ikke jente kort fordi det er
gutte farger...  Hm kanskje min man får det til bursdagen...

 

Synes det er morsomt at det serut som det kommer til å velte. 


Her ser man åssen det er brettet og fungerer. Her synes jeg man
får mye effekt ut av to bretter:)


På baksiden er det skrivefelt.

KONFIRMASJONSKORT TIL GUTT!!!

Produktliste:
Grønn og turkis Bazzil.
Turkist glitterark fra Rayher.
"Kritt" ark til skrivefelt fra reklameblokk.
Mønsterark fra DCWV.
Tekst dies fra Papirdesign.
Elipse dieser fra LDRS.
Dotter ukjent produsent.




9 kommentarer:

  1. Stilig konfirmasjons kort :) Tusen takk for at du deltar hos Kort´O´Mania. DT Veronique

    SvarSlett
  2. Så stilig kort med herlig bretteteknikk!

    Takk for at du deltar i grublisen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  3. How Fun Thanks for playing at Crafting When We Can!

    SvarSlett
  4. So cute! Thanks for sharing at Craftaholics R Us!
    ~Owner/DT Janis

    SvarSlett
  5. Such a cleverly constructed card. Fabulous as always :D Thank you for sharing with us at CWWC Challenge XXX

    SvarSlett
  6. I really like this card and I think it would work for a boy or a girl, personally! Thank you for joining us at Brown Sugar Challenges.
    -Miranda DT
    TheCraftyCritter.com

    SvarSlett
  7. Kult kort som eg synes kan passe til gutt/mann og jente/dame. Altså eit veldig anvendelig kort :)

    SvarSlett
  8. A great unusual card. Thank you for sharing at Crafty Hazelnut's Patterned Paper. Beckie x

    SvarSlett
  9. For et flott kort! Mange herlige detaljer som gjør kortet unikt.
    Tusen takk for din deltagelse hos Hobbygarasjen.
    DT Julia

    SvarSlett